Jobopslag

VEKS søger projektkoordinator

Vil du være med til at udbygge fjernvarmen i Køge og omegn og levere fremtidssikret og grøn fjernvarme?

VEKS søger en energisk og dygtig projektkoordinator med erfaring inden for udførelse af fjernvarme og tilslutningsanlæg - til at yde teknisk og administrativ støtte til projektlederen. 

Du har erfaring i at arbejde i en projektorganisation og skal indgå i tæt samarbejde imellem VEKS’ driftsorganisation, fjernvarmekunder og kommune/myndigheder samt entreprenører.

Du vil indgå i Projektteamet, der er en del af afdelingen ”Plan og Projekt”, der består af 14 planlæggere og projektledere, der arbejder med fremtidens fjernvarme. Du vil i det daglige referere til teamlederen for Projekt og primært blive tilknyttet projektgruppen for fjernvarmeforsyningen i Køge og Tranegilde.

Ansættelsesstedet er Køge Kraftvarmeværk, Værftsvej 2, Køge, men du må forvente, at en stor del af opgaverne skal løses mellem vores adresser på Roskildevej 175, Albertslund, Køge Kraftvarmeværk og rundt i forsyningsområderne i Køge/Tranegilde. 

Vi arbejder overordnet efter VEKS Strategi 2025 med fokus på den grønne omstilling, fordi VEKS’ fjernvarme bidrager til Danmarks mål om at opnå 70% CO2-reduktion i 2030.

Dine arbejdsopgaver

Dine primære opgaver som projektkoordinator i projektgruppen for Køge Fjernvarme /Tranegilde Fjernvarme er at:

  • Levere teknisk gennemgang af kundeanlæg som input til projektering
  • Koordinerende funktion mellem kunde, entreprenør og VEKS i udførelsen af fjernvarmekundeinstallationer
  • Føre tilsyn med entreprenøren i udførelsen af anlægsarbejder 
  • Være opsøgende og udførende med tilsyn på byggepladsen og være projektlederens bindeled til de udførende entreprenører og deltage i møder med disse
  • Foretage bygherreindkøb
  • Indsamle og kontrollere dokumentation i udførelse af anlægsarbejde
  • Beskrive og dokumentere problemer og løsningsforslag
  • Assistere VEKS’ projektteam med diverse administrative opgaver.

Blandt dine øvrige arbejdsopgaver er bl.a. at aftale fjernvarmestikindføringer, afklare spørgsmål fra kunder vedrørende brugsvandsopvarmning, tilsyn med mindre anlægsarbejder i jord og kundecentraler, bestilling af interimsvarme og administrere afregning af forbrug i perioden. Derudover skal du stille krav, syne og godkende kundecentraler, administrere målere i udførelse af installationerne, sikre overdragelse til drift, opfølgning på mangler i udførelsen, opmåling af stikledninger til afregning samt kontrol af entreprenørens dokumentation m.v. 

Din profil

Som person er du i stand til at arbejde selvstændigt, er god til at planlægge og organisere eget arbejde. Du skal have analytisk tilgang til problemløsning, være proaktiv og have ordenssans. Kunne skabe og vedligeholde gode samarbejdsrelationer til både kolleger, ledelse og samarbejdspartnere. Derudover arbejder du struktureret, metodisk og vedholdende. 

Blandt dine kvalifikationer er:

  • Minimum tre års erfaring med opbygning af fjernvarme - gerne viden om både installationer og ledningsnet. 
  • Praktisk baggrund som f.eks. rørsmed, VVS - gerne med en efteruddannelse eller overbygning som f.eks. svejsekoordinator, VVS-tekniker, maskinmester eller lignende. 
  • Skal kunne kommunikere og være bindeled mellem de udførende entreprenører og sikre overensstemmelse og forventningsafstemning med det udførte arbejde og udbudsmaterialet
  • Have økonomisk sans på et praktisk niveau som f.eks. håndtering af ekstraarbejder og aftalesedler
  • Have basal viden om Office pakken - specielt Outlook, Word og Excel
  • Have interesse for at benytte IT-baserede programmer og værktøjer for tilsynskontrol
  • Forståelse for projektledelse og kunne tilegne sig VEKS’ projektmodel i samarbejde med projektlederen.

Du planlægger og styrer effektivt din tid og ressourcer med respekt for de kollegaer, der er involveret. 

Det er en forudsætning for jobbet, at du er i besiddelse af kørekort til personbil kategori B, da der må forventes kørsel mellem projekternes anlægsaktiviteter og fjernvarmekunder. Du skal være indstillet på at stille egen bil til rådighed i starten, men det er VEKS’ målsætning, at der senere stilles en bil til rådighed til udkørsel.

VEKS tilbyder

  • En spændende stilling med stort ansvar i forhold til at drive egne opgaver
  • Mulighed for at præge opgaverne og din hverdag
  • Dynamiske og engagerede kollegaer, der lægger vægt på faglig sparring og har en uformel omgangstone
  • Gode muligheder for faglig udvikling og efteruddannelse
  • Godt arbejdsmiljø med en bred kontaktflade
  • Sundhedsforsikring
  • Massageordning
  • Flekstid, frugt- og frokostordning.

Arbejdstiden er 37 timer ugentligt inkl. frokost. Lønnen forhandles med udgangspunkt i din uddannelsesmæssige baggrund, erfaring og relevant overenskomst. 

Du er velkommen til at høre nærmere om stillingen hos afdelingschefen for Plan og Projekt Catarina Marcus-Møller T 5379 8911 samt teamleder for Projekt, Jonas Johansen T 2083 8315.
Stillingen ønskes besat hurtigst muligt. Vi holder ansættelsessamtaler løbende. Du ansøger stillingen via VEKS’ ansøgningsformular på VEKS.DK - formular nedenfor.

VEKS anser mangfoldighed som en styrke og ønsker at fremme ligestilling. Vi opfordrer derfor alle interesserede uanset alder, køn, handicap, hudfarve, nationalitet, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.